Obturatie de canal: salvarea de la extracția dentară

Nu dorim niciunui pacient să necesite o obturatie de canal, din acest motiv accentuăm importanța profilaxiei și a unei igiene dentare sănătoase. De obicei, sintagma ultima soluție trezește o grimasă de disconfort și duce cu gândul la durere. În contextul intervențiilor stomatologice, obturația de canal este ultima soluție sau variantă la care un medic dentist poate apela pentru a salva un dinte de la extracție.

obturatie de canal

Ce simptome pot determina dacă ai nevoie de obturatie de canal?

Dintre cauzele cele mai des întâlnite care conduc la distrugerea pulpei dentare, enumerăm fisurile dentare, cariile adânci, traumatismele dentare. Acestea în sine pot reprezenta indicii care ar trebui să te convingă să faci o programare la stomatolog pentru un consult.
Dacă este însă prea târziu și deja prezinți următoarele simptome, specialiștii noștri îți recomandă să te prezinți la un cabinet stomatologic pentru un tratament cu obturatie de canal:

• Durere ridicată în timpul masticației
  • Sensibilitate dureroasă la rece si cald
  • Tumefierea gingiei
  • Abcesul dentar

Cum se realizează o obturatie de canal

Pentru a diagnostica exact problema pacientului, stomatologul va solicita o radiografie a danturii, stabilind exact sursa infecției. Tratamentul endodontic care succede unui rezultat pozitiv pentru obturație include:

• Anestezierea și izolarea dintelui
  • Îndepărtarea cariilor dentare, curățarea canalului și pregătirea pentru obturație. (în cazul în care medicul dentist decide să aștepte o perioadă înainte de realizarea obturației, un medicament dezinfectant va fi introdus în cavitate timp de 1-2 săptămâni)
  • Umplerea endodonțiului cu pastă și cimentarea lui
  • Sigilarea canalului cu materiale biocompatibile
  • Refacerea coroanei dentare acolo unde este cazul

Recomandări post-tratament

Imediat după finalizarea tratamentului, specialiștii Green Dental recomandă protejarea dintelui de masticație pentru a nu cauza o infecție sau fisură. În funcție de disconfortul resimțit de pacient, acesta poate apela la anestezice.

Consecințele unei astfel de intervenții vor fi mai mult decât benefice pentru pacient, întrucât acesta va scăpa de sensibilitatea la cald și rece și de durerea indusă.

Deși o procedură precum obturatie dentara este des întâlnită în cabinetele dentare, specialiștii Green Dental insistă asupra câtorva aspecte legate de sănătatea dinților: nu amâna la nesfârșit controlul bianual la dentist și nici nu uita să periezi dinții de cel puțin două ori pe zi. Dacă, într-un caz mai puțin fericit, prezinți simptomele unei carii incipiente, fă o programare la stomatolog. O intervenție de eliminare a unei carii incipiente este mult mai facilă și mai puțin costisitoare decât complicațiile care pot surveni mai târziu dacă afecțiunile dentare nu sunt tratate la timp.