cât costă un detartraj dentar

Cât costă un detartraj dentar și când este necesar?

Un detartraj este aproape cel mai ieftin tratament dentar și o etapă importantă a prevenției dentare. Află din următorul articol dacă ai nevoie de detartraj dentar, cât de eficientă este această procedură medicală și cât costă un detartraj la clinica stomatologică Green Dental.

Ce este un detartraj dentar

Cu toții știm că menținerea unui zâmbet sănătos pe termen lung începe cu noi, de la igiena dentară zilnică realizată corect acasă, până la vizitele la cabinetul medicului stomatolog o dată la 6 luni pentru profilaxia dentară și consultul periodic de specialitate.

Detartrajul dentar este o metodă simplă de a obține un zâmbet strălucitor și sănătos, însă este mai mult decât o simplă igienizare profesională a dinților tăi. Detartrajul are un rol foarte important în prevenirea și combaterea unor afecțiuni stomatologice mai grave, precum boala parodontală, cunoscută popular drept ”parodontoză”, resorbția osoasă sau retracția gingivală.

Boala parodontală și cariile dentare sunt cele mai răspândite afecțiuni la nivel mondial. Potrivit Federației Dentare Internaționale, 3,9 miliarde de persoane se confruntă cu afecțiuni orale, iar 44% din populația globului este afectată de carii dentare.

Ce presupune detartrajul dentar?

În cavitatea bucală sunt miliarde de bacterii, unele bune, altele nu. Chiar și atunci când periajul dentar este făcut de două ori pe zi și se folosește ața interdentară și dușul bucal, există posibilitatea formării tartrului, care poate fi îndepărtat numai printr-o profilaxie realizată profesionist, în cabinetul stomatologic.

Astfel, medicii recomandă ca un tratament de detartraj să fie făcut de două ori pe an, pentru a preveni depunerea de tartru și formarea plăcii bacteriene, vinovate de apariția bolii parodontale.

În primă fază, detartrajul presupune înlăturarea depunerilor plăcii bacteriene și de tartru. De obicei se folosește un aparat cu ultrasunete pentru îndepărtarea celei mai mari cantități de tartru din jurul dinților sau de sub gingii. Înlăturarea bucăților de tartru persistent se va face cu ajutorul unor ustensile speciale.

La Green Dental, acest proces este urmat și de un periaj profesional, dar și de procedura de Air-flow. Adică tu, în calitate de client, vei primi o igienizare completă a dinților tăi. Astfel sănătatea dinților tăi se va menține cât mai mult timp.

cât costă un detartraj dentar

Cum se realizează un detartraj dentar?

Înainte de orice intervenție, medicul stomatolog va efectua o examinare detaliată a dinților tăi pentru a putea pune un diagnostic corect. Detartrajul profesional este realizat de către asistentul de profilaxie; care are o vastă experiență în realizarea practică a procedurii și care are responsabilitatea și dexteritatea curățării optime a fiecărui dinte în parte.

Detartrajul dentar se realizează cu ajutorul unui aparat care folosește tehnologie pe bază de ultrasunete. Astfel, se va îndepărta stratul de tartru de pe fiecare dinte în parte. Îndepărtarea stratului de tartru nu va afecta nici sănătatea gingiilor tale, dar nici smalțul dinților.

În urma îndepărtării tartrului sau plăcii bacteriene, medicul stomatolog sau asistentul de profilaxie va recurge la următoarea etapă, reprezentată de un periaj profesional care are rol de curățare, dar și de îndepărtare a particulelor de tartru rămase pe suprafața smalțului dentar. Etapa finală o reprezintă în funcție de preferință, dar și de recomandarea medicului, periajul poate fi urmat de o tehnică numită Air Flow, procedura ce are ca scop îndepărtarea petelor cauzate de consumul de cafea, tutun. De obicei, rezultatele seamănă ușor cu o albire dentară.

Procedura Guided Biofilm Therapy, detartraj fără durere și 100% eficient

O procedură „gold standard” de detartraj profesionist este Guided Biofilm Therapy, o tehnologie de ultimă generație care îndepărtează 100% placa bacteriană. Creată de compania elvețiană EMS Dental, principalul avantaj este faptul că elimină complet durerea și disconfortul pacientului.

Guided Biofilm Therapy este o procedură de detartraj minim-invazivă care poate fi utilizată cu succes pentru pacienții cu afecțiuni parodontale, cu tratamente protetice (coroane, fațete dentare) sau pentru cei care au aparat dentar și chiar implant.

Prin intermediul metodei GBT, pacientul Green Dental are acces la 8 protocoale de tratament, personalizate, rezultând o curățare subgingivală eficientă și o dezinfecție a spațiilor interdentare și a dinților.

Când este recomandat un astfel de tratament?

Tratamentul de detartraj are, în primul rând, un rol preventiv; pentru a te asigura că dinții și gingiile tale rămân sănătoase pe termen lung. Un detartraj dentar te va ajuta să elimini depunerile de tartru lăsând în urmă un zâmbet mai curat și mai proaspăt. Însă, detartrajul este un tratament care se aplică și atunci când dinții și gingiile sunt deja afectați de tartru sau boala parodontală, pentru eficientizarea tratamentelor ulterioare.

Nu este o noutate faptul că o placă bacteriană puternic dezvoltată, din cauza unei igiene orale precare, poate fi cauza respirației neplăcute, urât mirositoare. Detartrajul reduce semnificativ placa bacteriană, lăsându-ți o respirație proaspătă și dinți curați și sănătoși.

Tartrul este cunoscut pentru modul în care afectează legătură strânsă dintre gingie și dinți. Dacă aveți gingii sănătoase, țesutul se va menține fix în jurul dintelui și nu va permite instalarea plăcii bacteriene subgingival. Dacă, însă, bacteriile nu sunt îndepărtate corespunzător și reușesec să pătrundă între gingie și dinte, există riscul apariției gingivitei (retracția gingivală) și, în cazuri mai evoluate, a parodontozei.

Efectele secundare ale unui tratament de detartraj nu există. Acesta nu provoacă durere și nu afectează nici gingiile și nici smalțul dinților. Cu toate acestea, există riscul ca unii pacienți cu gingii sensibile să resimtă o senzație de disconfort. Pentru a evita o astfel de situație, medicul poate apela la anestezie locală.

Cât costă un detartraj dentar?

Dacă te interesează cât costă un detartraj dentar în clinica stomatologică Green Dental, află că, la prima vizită, acesta este de 300 de lei. Ședința va include următoarele proceduri: detartraj ultrasunete, periaj profesional, AirFlow și fluorizare.

Pentru următoarea ședință de profilaxie, cea realizată la un interval de 6 luni sau în funcție de recomandarea medicului stomatolog, prețul este de doar 250 de lei.

Pentru a afla care este prețul unei ședințe de detartraj GBT, accesează pagina de prețuri a site-ului nostru. Programează-te acum, te așteptăm!