Curent la masea: crez băbesc sau realitate?

Există o categorie de oameni care au un răspuns universal valabil pentru orice afecțiune: m-a tras curentul. Durere de cap, mijloc, ochi, măsele, toate suferă din cauza aceluiași vinovat: curentul. Însă este acest curent la masea un motiv real pentru durerea ta; sau există alte cauze pe care ar trebui să le investighezi? Despre celelalte zone afectate nu dorim să emitem păreri, însă cu siguranță dorim să clarificăm mitul curent la masea în articolul de astăzi.

curent la masea

Adevărul despre așa-zisul curent la masea

Sensibilitatea dentară e o realitate pentru mulți, iar adesea sensibilizarea lor e accentuată de expunerea la curenții de aer. Mai exact, măselele ale căror dentină e descoperită (fără smalț), resimt o anumită sensibilitate în contact cu aerul. Însă curentul nu trebuie confundat cu motivul durerii. De fapt, expunerea la frig sau la curenți de aer nu face decât să intensifice durerea, nu să o provoace.

Potrivit specialiștilor Green Dental, pacienții care se plâng că „i-a tras curentul” suferă fie de boli parodontale, fie prezintă infecții, carii sau afecțiuni ale nervului. Inflamarea nervului dentar este o durere chinuitoare pentru orice pacient, indiferent de vârstă. Prin urmare senzația sau pretextul că v-a tras curentul nu este decât un semnal de alarmă pentru sănătatea danturii dumneavoastră. Acest disconfort semnalează afecțiuni mai grave ce necesită investigație de specialitate.

Când mai pot stârni dureri curenții reci

Curentul rece pentru cei care totuși nu suferă de probleme dentare poate cauza dureri în cazul unei sinuzite maxilare sau a otitei, ambele afecțiuni independente de dinți.

Există totuși și cazuri în care interdependența dinți-ureche pot induce falsa impresie că afecțiunea este de natură dentară când în realitate aceasta poate cuprinde jumătate din maxilar, inclusiv urechea. Este bine cunoscut faptul că durerea dentară este iradiantă. O singură carie poate trimite durerea la toți dinții inferiori/superiori, urmând traiectele nervoase din maxilar.

Însă, în cazul pacienților care suferă de dureri strict la nivel dentar, afecțiunile asociate cu acest simptom variază; de la pulpita acută ce ajunge la nervul dentar la infecții cronice ale dinţilor sau rădăcinilor dentare. În cazul abceselor dentare ce prezintă, pe lângă formațiunea purulentă și dureri pulsatile, infecţia cronică se acutizează și este intensificată de curent.

Din păcate, pacienții care se plâng de curent la masea nu apelează la medic fie deloc, fie prea târziu. Echipa Green Dental este în unanimitate de acord cu faptul că leacurile aplicate în casă (cornetul aprins în ureche, comprese calde, vată cu spirt) nu sunt parte din soluție ci parte din problemă. O dată declanșată durerea dentară, prezentarea la cabinetul stomatologic este singura soluție viabilă pentru a trata infecția. Deși acest curent la masea este adesea un simplu pretext de a nu ajunge pe scaunul dentistului, vă încurajăm să nu lăsați durerile dentare neinvestigate.