Masea cariata: de ce tratarea acesteia nu trebuie amânată

Dacă preferi să lași cariile netratate în interiorul gurii tale pentru că îți este frică de dentist, noi dorim să te convingem că îți vei face mai mult un deserviciu decât o favoare. Același lucru se aplică și celor care sunt convinși de existența tratamentelor naturiste minune care te scapă de carii sau de durerea dentară. Noi dorim să tragem un semnal de alarmă pacienților care lasă o masea cariata netratată timp îndelungat. Gravitatea unei astfel de afecțiuni netratate depășește un simplu disconfort sau chiar durere în timpul masticației. În articolul de astăzi vom dezvolta implicațiile unei carii netratate pe termen lung.

masea cariata

Ce complicații apar dacă lași o masea cariata netratată

Potrivit statisticilor realizate la nivel mondial, problemele stomatologice sunt pe prima poziție la capitolul vinovați de îmbolnăvirea organismului. Peste 90% dintre oameni la nivel mondial prezintă carii dentare; iar o statistică și mai șocantă este faptul că 60% suferă de anomalii dento-maxilare. În plus, mai bine de jumătate din oamenii peste 35 de ani prezintă parodontopatii (potrivit informațiilor găsite aici). O altă cauză de îngrijorare o reprezintă incidența bolilor parodontale, care afectează din ce în ce mai mulți tineri. Din păcate, numărul de pacienți cu vârsta sub 30 de ani care se prezintă la cabinetul stomatologic cu forme extrem de agresive ale bolii parodontale este într-o continuă creștere.

Conștiința colectivă trebuie înștiințată că, pe termen lung, problemele dentare netratate ricoșează în restul corpului și pot afecta inima, rinichii și articulațiile. Mai exact, cariile care nu sunt tratate în timp util pot conduce la boli precum miocardita sau infecții ale mușchilor inimii. În plus, bacteriile survenite în urma infecțiilor bucale au fost identificate drept factori declanșatori pentru ateroscleroză şi pentru endocardită (infecție a valvelor inimii). De asemenea, cariile de pe suprafața premolarilor superiori pot cauza o altă complicație a infecțiilor dentare numită sinuzită maxilară acută.

Cea mai eficientă metodă de prevenție

Recomandarea principală a specialiștilor Green Dental este detartrajul și periajul profesional, urmat de fluorizarea dinților.
Nici cele mai stricte discipline de igienă orală nu vor preveni 100% din placa bacteriană. Bacteriile se dezvoltă inevitabil de fiecare dată când mâncăm sau bem. Periajul acasă și utilizarea accesoriilor de igienizare precum ața dentară și apa de gură sporesc eficiența periajului dar nu rezultă în eliminarea resturilor de mâncare 100%. De aceea, periodic este recomandat să apelați la servicii profesioniste pentru un detartraj în cabinet. În funcție de poziționarea dinților, tartrul se poate acumula mai ușor în anumite condiții. Dacă dinții sunt înghesuiți iar periajul este îngreunat, tartrul este favorizat. În plus, dacă pacientul are o salivă mai vâscoasă, acesta este un factor-cheie care stimulează apariția tartrului pe dinți şi gingii. Hidratarea corespunzătoare preîntâmpină astfel de consecințe .

Cel mai folositor sfat în încheierea textului ar fi să nu amânați acea obturație sau coroană dentară de care aveți nevoie din lipsa timpului sau a stresului de a merge la stomatolog.
O masea cariata netratată la timp poate evolua în probleme mult mai grave. Rezolvare este mai costisitoare decât plomba/coroana inițială. În plus, procesul de recuperare este mai îndelungat și mai dificil. Echipa Green Dental vă stă la dispoziție pentru orice probleme dentare credeți că aveți. Contactează-ne acum pentru un consult la clinica noastră din București!