Sângerarea gingiilor: ce afecțiune ascunde acest simptom?

Cu toții cunoaștem reclama aceea la faimoasa pastă de dinți care ne atenționează în legătură cu afecțiunile gingivale. Sangerarea gingiilor nu este un subiect superficial precum o unghie ruptă sau un fir de păr spicuit. Aceste sângerări sunt de fapt fațada unor posibile afecțiuni grave care ar putea fi tratate cu ușurință dacă depistarea lor se realizează din timp. Suntem siguri că mulți dintre voi cunoașteți măcar la nivel superficial cauzele principale ale sângerărilor, dar noi ne-am gândit ca acest articol să reprezinte o actualizare a informațiilor și un imbold pentru o îngrijire corectă a danturii.

sangerarea gingiilor

Ce factori provoacă sangerarea gingiilor

1. Bolile gingivale
Cele mai des întâlnite declanșatoare ale sângerărilor gingivale, aceste boli netratate pot evolua spre parodontoză și/sau pierderea dinților. Primul stadiu al gingivitei se manifestează prin gingii inflamate și sensibile; apoi prin sangerarea gingiilor în timpul periajului sau al masticației.

2. Parodontita (infecție a liniei gingivale care implică dinții și oasele)
Această inflamare a țesuturilor de susținere a dinților se datorează în primul rând bacteriilor situate în șanțul dintre gingie și suprafața dintelui și reacția anormală a sistemului de apărare al organismului. Unul dintre primele indicii care trădează această afecțiune este sangerarea gingiilor.

3. Traumatisme
O igienă orală corespunzătoare nu se bazează pe cât de agresiv îi poți peria dinții. Din contră, utilizarea periuței dentare cu perii prea tari nu va face decât să agraveze situația unor gingii sângerânde. Periuțele dentare au scopul de a curăța suprafața dinților, însă dantura va necesita mult mai multă blândețe la periaj decât un covor. În caz contrar, există riscul să provoci astfel sângerări nedorite. Desigur, cu cat gingiile sunt mai sănătoase, cu atât mai mică e șansa ca acestea să sângereze. Totuși, nu riscați crezând că puteți fii mai agresiv în timpul periajului dacă gingiile nu sângerează.

4. Fumatul
Acel tartru pe care fumătorii îl acumulează în cantități mai mari decât persoanele nefumătoare reprezintă un factor care favorizează iritarea gingiilor.

5. Cauze hormonale
Sarcina influențează semnificativ modul de funcționare al corpului mamei, iar una dintre schimbări ar putea fi sângerarea gingivală. Aceasta se va opri imediat ce nivelul hormonal se reglează.

6. Carență de vitamina K
Lipsa coagulantelor precum vitamina K sau C pot determina sensibilitatea gingivală și sângerarea acestora.

7. Medicamentația
Dacă administrați în mod regular medicamente care subțiază sângele precum aspirina și diverse analgezice sau tratamente precum chimioterapia, radioterapia, anticoncepționalele și antidepresivele, atunci ați putea cauza astfel sangerarea gingiilor.

De asemenea, carențele de vitamine determină sângerarea gingivală, fapt ce conduce la necesitatea unui tratament cu suplimente. Conform medicilor Green Dental, aportul zilnic de vitamina C este de 30-60mg/zi. Puteți ajunge la acest nivel cu ajutorul dietei, asigurându-vă că aceasta include: portocale, kiwi, roșii, morcovi, spanac, lămâi, căpșuni etc.

Ce e de făcut pentru a opri sangerarea gingiilor

Dacă vinovatul principal este placa bacteriană atunci nu ezitați să începeți să folosiți cu strictețe ața dentară înainte de fiecare periaj. Periuța și pasta de dinți nu sunt suficiente pentru a îndepărta bacteriile din spațiile interdentare; astfel încât ața dentară este obligatorie pentru fiecare periaj. Și apa de gură este un aliat important alături de celelalte elemente de bază ale igienei orale (ața dentară și periaj). De asemenea, întrucât specialiștii Green Dental tot repetă importanța profilaxiei, trebuie să vă reamintim că este recomandat un periaj profesional o dată la 3-6 luni.

Dacă ai observat că gingiile tale sângerează când te speli pe dinți, atunci te sfătuim sa nu amâni prea mult vizita la cabinetul stomatologic. Cu cat depistam mai repede problema, cu atât tratamentul va fi mai rapid iar costurile mai reduse. Te așteptam!