Halitoza, halena sau respirația urât mirositoare – Cum să scapi de ea

Stima de sine depinde foarte mult de percepția noastră despre noi. Insecurități auto-impuse nu pot fi eliminate ușor, chiar dacă anturajul tău te sprijină in acest sens. Pentru un autoportret cât mai favorit, ne dorim să bifăm toate criteriile, atât la capitolul fizic cât și la cel mental și spiritual. Inteligență, umor, empatie, trăsături fizice atractive, aspect curat, toate aceste dezirabile ne ridică nivelul de încredere în sine. Astfel, dacă ești una din persoanele afectate de halitoza, e de la sine înțeles că iți dorești să remediezi această problemă. Fiind un defect delicat, există probabilitatea ca apropiații să evite să-ți atragă atenția asupra lui. Iată insă care sunt primele simptome ale halitozei și ce trebuie să faci pentru a scăpa de ea:

halitoza

Cum identificăm halitoza

Pentru a scăpa de respirația urât mirositoare, e necesar să cunoști simptomele care ii trădează existența întâi. Printre indicii se numără:

• Prezența unei depuneri albicioase pe partea dorsală a limbii
  • Gura uscată
  • Tartru
  • Salivă neobișnuit de vâscoasă
  • Respirație urât mirositoare dimineața
  • Un gust acru sau metalic care nu poate fi îndepărtat

Cauzele halitozei

Halitoza este rezultatul depunerilor bacteriilor anaerobe orale și compușilor acestora volatili de sulf. Le cunoaștem foarte bine de la articolele despre gingivită, întrucât sunt aceiași vinovați.

Aceste bacterii ce secretă reziduuri reprezintă vinovatul principal pentru respirația neplăcută.
Compușii volatili, se desprind din cavitatea bucală și însoțesc respirația, afectând-o negativ. Factorii care favorizează halitoza și apariția bacteriilor sunt:

1. Fumatul
Cei care au contact cu fumătorii sunt familiarizați cu mirosul specific al „respirației de fumător.” O mare parte din acest miros este cauzată de gudron, nicotină și alți compuși urât mirositori găsiți în fumul de tutun. Acestea se acumulează pe dinții și țesuturile orale moi ale unei persoane (limbă, obraji, gingii) și au ca efect uscarea acestora. De asemenea, fumatul mărește cantitatea de dioxid de carbon la nivelul gurii reducând-o pe cea de oxigen, ceea ce produce un mediu prielnic bacteriilor.
Din aceste motive fumătorii suferă deseori de patologii dentare și gingivale care determină apariția halenei.

2. Gura uscată
Întrucât în timpul somnului, fluxul de salivă este redus, ne putem trezi dimineața cu o gură uscată și cu respirație neplăcută. Dacă efectul nu este redus nici prin hidratare, atunci este evident că există anumite bacterii agresive în cavitatea bucală. Saliva și compușii săi sunt meniți să ucidă bacteriile, astfel hidratarea constantă contribuie enorm la prevenirea halitozei.

3. Xerostomia sau gura uscată cronic
Această afecțiune poate apărea în urma tratamentelor cu anumite tipuri de medicamente sau odată ce înaintam în vârstă.

4. Gingivita și parodontoza
Respirația neplăcută a unui pacient care suferă de parodontoză are chiar rol de diagnostic. Este un miros atât de distinctiv, încât specialiștii Green Dental l-ar putea identifica imediat.

5. Condițiile medicale
Anumite boli sau afecțiuni favorizează prezența halitozei. De la afecțiuni gastro-intestinale, la afecțiuni pulmonare, de la rinită sau sinuzită cronică la amigdalită, toate acestea pot genera respirație neplăcută.

6. Regimul alimentar
Desigur, nimeni nu este imun în fața respirației urât mirositoare cauzate de ceapă, usturoi, mâncăruri picante, etc. Însă există și alte alimente, în afara clasicelor ante-menționate, care provoacă halitoza: cafeaua și alcoolul.

Cum se tratează halitoza

Cel mai bun tratament, la fel ca in cazul formațiunilor carioase, este prevenția. Astfel, metodele de profilaxie dentară recomandate de medicii Green Dental sunt potrivite pentru a te asigura că respirația ta se menține proaspătă.
Cu toate acestea, dorim să atragem atenția asupra importanței curățării limbii. Chiar dacă senzația inițială va părea stranie, te asigurăm că această metodă te va scăpa de halitoza pe termen lung. De asemenea, te poți ajuta de dușuri bucale pentru a îndepărta placa bacteriană.

Sperăm că am adus suficientă lumină asupra acestui subiect încât să se producă o schimbare în rutina ta de igienizare a danturii. Dacă totuși simptomele halitozei nu pot fi tratate acasă, te sfătuim să faci o programare cat mai repede la clinica noastră! Nu lăsa timpul să treacă!